2016-07-01

Sakit belakang belum tentu lagi berpunca dari angkat barang berat. Mungkin sebab kolesterol, atau jugak mungkin sebab ada hantu bertenggek kat belakang korang.



Yang tanya "Kak Di tak join MR Kedah ke?"

Tak.

Sebab awal-awal lagi aku dah booked untuk Karnival Mega Raya 2016 Shah Alam ni.
Jadi esok and Ahad kitorang ada kat sini.
Aku mungkin takde all the time sebab nak jada panglima-panglima kat rumah tu. Redza esok ada tusyen so kena tunggu tusyen settle baru aku boleh jengah booth. Tapi macam biasa, En Wan and anak-anak dara beliau akan ada kat sana. Petang ni pun dorang semua dah berangkut ke stadium untuk setup booth.

Kat sana nanti kalau nak beli GreenAard boleh, nak beli Fleur by Mrs Him pun boleh.
Dua-dua pun ada sekali.



Ni harga let go sempena Karnival Mega Raya 2016 esok.
Kurta tu aku nak bagitau siang-siang la, yang tinggal ada la kot dalam 5 warna je and semua size besar sahaja. Ada yang satu warna tu sehelai je. Jadi kat sana memang nak let go. Sebab lepas raya dah prepare untuk stok lain masuk, so taknak simpan dah kurta kurung ni segala.
Stok yang lain aku tak sempat nak check lagi.
Tapi kalau kurung Ivy tinggal bawah ni je :

♥ Ivy Mint Green
S(2)
M(1)
L(sold out)
XL(1)

♥ Ivy Dazzle Blue
S(1)
M(sold out)
L(sold out)
XL(2)

♥ Ivy Mauve Purple
S(1)
M(sold out)
L(sold out)
XL(1)

♥ Ivy European Grey
S(1)
M(2)
L(sold out)
XL(1)

♥ Ivy Tortilla Brown
S(1)
M(sold out)
L(sold out)
XL(sold out)

Yang terjebak dengan kes baju raya tak sempat siap, kalau berkenan boleh la datang booth aku untuk tengok apa-apa yang boleh dirembat. Booth aku 111 & 117.



Ini testimoni Nutrijuice.
Asalnya beli untuk kolesterol, tapi tak ambik bacaan kolesterol.
But, dia dapat rasa sakit belakang dia hilang.
Masa En Wan tunjuk kat aku feedbacks ni, dia tanya apa kena-mengena dengan sakit belakang eh?
Nampak macam takde sangkut-paut kan?
Sebab selalunya bila kata sakit belakang je, mesti kita terpikir fakttor-faktor mekanikal like angkat barang berat, dukung anak lama sangat, bawak kereta lama sangat, etc. Sebenarnya ada faktor lain yang kita tak nampak kaitannya di mana.

Kalau korang selalu rasa sakit-sakit belakang tu, antara sebab yang boleh diambik kira adalah kolesterol tinggi.
Kolesterol yang tinggi ni macam yang semua pun tau, boleh menyebabkan aterosklerosis (bahasa mudahnya arteri tersumbat dengan kolesterol dan zat-zat lemak yang lain).
Dia kalau nak tersumbat tu bukan kira kat jantung je, tapi boleh jugak tersumbat kat dalam arteri vertebra (tulang belakang) kita. Ini yang jadi salah satu punca sakit belakang. Aku tak sure if slif disc juga ada kaitan dengan masalah ni.

Lagi satu, kalau korang selalu rasa kebas-kebas kaki and kejap-kejap kaki "cream", ini pun simptom-simptom awal kolesterol tinggi. Sebab, bila blood flow terhad disebabkan oleh saluran yang tersumbat, boleh menyebabkan kerosakan pada akar saraf. Ni pun buatkan korang rasa sakit-skait belakang, kebas-kebas dan krem kaki.

Sebab tu bila testimoni ni kata sakit belakang dia hilang, aku rasa mungkin ada sangkut-paut dengan high cholesterol. Harap this pengguna dapat monitor cholesterol reading dia lepas ni. Kalau omputih, dorang suka makan buah delima. Sebab buah delima ni bantu kurangkan kolesterol juga. Tapi jangan risau. Nutrijuice pun ada extract delima. Kalau makan buah, kau kena makan berapa biji buah untuk dapatkan bahan aktif. Tapi Nutrijuice ni memang kita dah extract siap-siap hanya ambil bahan aktifnya saja. Insyallah, kesan dia lebih cepat.

Nutrijuice pun ada esok kat Karnival Mega Raya 2016.

Tapi memandangkan harga Nutrijuice sekarang masih harga pengenalan, jadi kat booth takde diskaun lagi untuk Nutrijuice. Tetap RM50/botol. Kalau beli 2, RM90.

Yang specialnya kat booth esok sebab harga GreenAard GC Plus dari RM90, jadi RM78.
Dan kalau beli 3 botol GC Plus, dapat free Nutrijuice satu.

Jumpa esok ok?