walk on wings, tread in air: Kau ingat Heidi Klum bangga muka dia disamakan ngan kau? <body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d32934260\x26blogName\x3dwalk+on+wings,+tread+in+air\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_HOSTED\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://www.dianaishak.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://www.dianaishak.com/\x26vt\x3d8062139435797511136', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>


BELI GREENAARD
TESTIMONI GREENAARD
CONTACT ME

aveo757@yahoo.com (personal)

See my complete profile
TRAFFIC
MY READING

 reading

Kau ingat Heidi Klum bangga muka dia disamakan ngan kau?
2015-11-04


Dah 2 kali muka Kak Mah naik kat blog aku ni.
Dah macam pro Kak Mah la pulak.

Tapi aku hilang sabar betul tengok kejap-kejap naik gambar budak pompuan belah kanan ni kat newsfeed aku. Pastu ramai-ramai kutuk Rosmah.

Ya, aku pun bukannya peminat Rosmah, tapi kot ye kau menyampah kat dia pun, takkan asal ada yang muka macam dia kau nak kata "Kesian budak ni, muka macam Rosmah".

Apesal pulak nak kesian?

Kalau Rosmah tu tak wujud atas muka bumi, mesti semua pun cakap muka budak pompuan tu lawa.
KONFEM!
Tapi sebab Rosmah tu wujud, jadi apa-apa yang ada tempias Rosmah semuanya jelik kat mata orang.

Ni lah dia perangai manusia.
Ke, perangai melayu?

Kalau muka kita disamakan dengan Nora Danish, disamakan dengan Heidi Klum, disamakan dengan Aaron Aziz, kemain suka masing-masing!
Dan-dan jalan catwalk.
Perasan cun.

Ce ko tanya pulak perasaan Nora Danish, Heidi Klum, Aaron Aziz, apa dorang rasa bila muka dorang dikatakan ada iras-iras dengan kita yang berapa nak ado ni?
Kau ingat dorang bangga?
Konfem dorang malu tau.
Kau je yang terkinja-kinja syok sendiri.

Itulah perangai manusia.
Kalau disamakan dengan yang cantik, yang hebat, yang bijak, menggelitis masing-masing tak pijak tanah.

Bila disamakan muka ngan muka Najib, muka Rosmah, semua malu.
Rela disamakan ngan muka bangla kononnya, asalkan bukan muka Rosmah.
Seriesly???
Jangan cakap ikut sedap anak tekak dik, esok lusa mendapat.

Kadang aku tengok yang beria-ia mengutuk muka orang ni, muka sendiri pun tak berapa nak pergi.
Tapi boleh gamak nak kutuk muka orang lain.
Kurang-kurang Rosmah tu muka dia cantik la jugak. At least zaman mudanya cantik.
Yang kita?
Muka pun tak berapa nak cantik, perangai kuat mengutuk orang lak tu.
So, cantik kita tu kat mana?
Ke perasan cantik?

Kau tak suka perangai dia, ok fine.
Tapi apa kaitannya dengan nak kutuk muka dia?
Perangai masing-masing macam budak tak cukup umur.
Budak tak cukup umur camtu la perangai.
Mula-mula marah sebab kalah main congkak.
Pastu ujung-ujung "Muka dah la itam!"
Tetiba.
Motif?

Orang yang hidupnya macam takde keje lain asik nak mengutuk orang ni adalah ciri-ciri orang yang hatinya takkan tenang.
Hatinya menderita dan SOMBONG.
Terasa diri dia best sebab tu orang lain sesedap rasa dia kutuk.

Orang yang hatinya penuh rasa sombong, dengki, benci, adalah orang yang tak produktif.
Sebab waktunya dihabiskan dengan melayan perasaan sakit hati.
Orang yang hati bersih lapang jugak yang untung.
Buat apa pun menjadi. Tak percaya, try.
Kerana suasana hidup bergantung kepada suasana hati.
Kalau kau duduk dalam penjara sekalipun tapi kalau hati lapang, tak jadi masalah.
Kalau hidup kat tanah lapang tapi hati terpenjara dengan rasa busuk hati, tetap jadi masalah.
Masalah remeh terasa besar. Yang tak bagi masalah pun kau rasa macam dia bagi masalah.

Lagi satu ni baru-baru ni keluar kat paper kot, anak Che Ta dapat hadiah berlian ke apa ntah untuk birthday.

Macam biasa la lepas tu, berjujukkkkkk orang komen.

Membazir.
Baik sedekah kat anak yatim.
Budak kecik tau apa.
Menunjuk-nunjuk.

Hello??
Toksah kata Che Ta la.
Kita ni anak menang peraduan mewarna kat sekolah tadika pun sampai 6-7 keping gambar kita upload kat FB.
Padahal anak menang pensil color LUNA 24 batang je.

So, itu namanya apa?
Bukan nak menunjuk jugak namanya?

Oh, bukan.
Tu namanya berkongsi kegembiraan.

What the....???

Yang betulnya, berlian tu tak dapat kat kita.
Kalau dapat, kita tunjuk jugak.

Sukati la dia nak tunjuk apa pun.
Kalau tak suka, jangan tengok.
Media sosial ni memang fungsinya untuk mempamerkan.
Lantak la dia nak tunjuk apa pun.
Kau kalau taknak mempamerkan, kau tulis diari je sudah lah.








posted by aveo757 @ 10:39 AM  
Newer›  ‹Older

HIGHLIGHT PROMO

SEARCH

MEDIA CHANNELS




POST SANG NILA UTAMA
MY PREVIOUS POST
MY OLDER POST
MY TRAVEL DIARY
TEMPLATE by

Free Blogger Templates

BLOGGER