2013-12-18

Who says boy can't wear pink?



Aku terima whatsapp ni petang semalam.
Ini reader blog ni. Tapi aku tak penah jumpa. Kebanyakkan reader yang rajin bersembang ngan aku kat wechat/whatsapp aku tak penah jumpa. Tapi bersembang macam rajin jumpa. Aku suka.

Aku ingat lagi, lepas aku balik dari umrah, dia antara yang banyak tanya aku pasal umrah. Dia antara yang selalu kata tak bersedia and takut tak diterima di sana nanti. Bila dia bagitau aku dia nak ke umrah bulan December aku happy for her. Sangat-sangat happy. Makin nak dekat dia pegi dia selalu bagitau "aku ingat kau je Di". Semalam bila dapat whatsapp ni, berderai airmata aku. Tak tau la kenapa. Maybe aku rindu nak ke sana lagi. Waktu-waktu bulan ni la aku attend kursus umrah. Dah almost a year. Apalah agaknya perkembangan aku sejak hampir setahun balik dari sana ya. Kena buat checklist diri sendiri pasni.

Kalau ada mana-mana reader blog ni yang bakal ke umrah dalam masa terdekat, tolong sampaikan salam aku pada Rasulullah. Bagitau insyallah, aku datang lagi. Sikit nasihat (kalau boleh dianggap nasihat), di sana nanti :

Rendahkan hati.
Jangan mengeluh, jangan komplen, jangan tinggi suara.
Jangan menghina, jangan kata orang tu hitam, orang tu busuk, orang tu pendek, orang tu gemuk.
Jangan anggap kita pandai semua, orang lain salah. Anggap kita dalam mazhab yang betul. Bila nampak orang lain cara ibadahnya lain, cakap dalam hati "itu mazhab dia, aku tak tau mazhab dia, dia juga betul".
Jangan berkasar, jangan menyesal.
Seteruk mana perangai orang yang kita lihat di sana, jangan marah. Kalau ada lintasan hati yang tak baik, cepat-cepat istighfar.
Jangan bergaduh berebut tempat.
Jangan sibuk hal orang lain, uruskan diri kita sendiri melainkan ada orang yang dalam kesulitan maka kita mudahkan urusan mereka yang nakkan bantuan. Kita akan dapat pahala yang sama.
Sebarkan riyal, hadiah, derma, wakaf sebanyak-banyaknya. Jangan berkira. Sebarkan di dua Tanah Haram tu.

Selamat pergi selamat pulang.


Ahad.
Aku paksa En Wan solat jemaah. Jangan solat sorang.
Sebab aku risau si Rayyan ni asik nak pakai telekung aku je kalau ikut aku solat. Biar dia ikut sikit bapak dia pulak and tau yang dia takyah sibuk nak pakai telekung.
Ko takyah nak jadi perempuan jadian sangat ya, dik. Bior jadi lelaki tulen.
Ambik sejadah pun kaler pink!
Aduiyaiiiiii, risau aku.


Wah wah wahhh.....dah la pakai tudung, kaler pink, siap jelir lidah lak tu!!
Ni macam penyakit aku dulu je ni. Hahahaha.
Ko mampu, pakai tudung dengan sleeveless?
Ni semalam, aku kemas laci tudung aku, pastu cewahhhh dia siap sarung pastu ngadap cermin. Nak sangat?? Meh aku ambik gambo. Lagi 20 tahun ko masuk balik blog mak ko ni and tengok ko leh hadap ke tak muka ko bertudung ni.



Ni aku nak bagi tau yang mp3 player untuk Ephyra tinggal lagi 4 bijik. Dia sebenarnya ada 8, tapi aku asingkan 4 untuk yang dah booking tunggu gaji. Jadi, ompek je la available. 
Hep!! Takleh book color ya. 
USB cable and earphone ada dalam kotak sekali.


KLIK HERE : NEW EPHYRA PROMO
KLIK HERE : EPHYRA CONTEST
KLIK HERE : NEW SHAWL