2012-11-07

Pink tak sesuai


 

Silap pilih color hari ni.
Jap lagi aku nak present proposal. Pink is too 'comel' untuk fight for tender.
Marilah balik rumah tukar tudung kaler red. Barulah nampak 'garang'.
Itu adelah teknik gain confidence walaupun dalam hati tengah gabra nak mati.


Petang semalam aku up-kan cerita pasal mak mertua, umangaiiiii bergasak-gasak masuk email bagi respon and tak kurang juga yang cerita masalah dengan mak mertua masing-masing. Tak pasal je aku jadi Kak Sri Siantan. Ni kalau aku hantar email korang ke MELETOP konfem mak mertua korang letup-letupkan menantu sekor-sekor.

Well, sebenarnya kes sentap-menyentap antara mak mertua-menantu ni bukannya perkara baru. Tak kira lah asal usul mak mertua/kita dari negeri mana sekalipun, mesti akan ada dispute. Bukan ada sebab apa sangat pun, cuma mak mertua tu dah terlampau lama dengan cara dia, tak mudah untuk dia ubah style dia kepada cara kita. Nama pun "mak", yang sah-sah lebih tua dan lebih banyak makan garam, mereka ada ego sendiri. Biasa la kan, jangankan mak mertua. Apa-apa keadaan sekalipun kalau seseorang tu merasakan dirinya otai konfem akan terzahir karakter diva di situ. Sometimes apa yang mak mertua kita buat tu bukan salah, cuma kita lebih betul. Dan juga sebaliknya. And ada juga keadaan di mana mak mertua kita lebih betul tapi pendekatan/teguran dia kurang berhemah buatkan kita sakit hati. Ala, macamlah kita tak penah buat kat orang kan. Sesekali kena kat batang hidung sendiri apa salahnya. Hahha. Kalau mak mertua tu jenis ada rasional, dia akan bertolak-ansur. Kalau jenis yang dia dia je yang betul, kita la bertolak ansur. Mana ada semua benda nak ikut kepala kita je. Satu dua mesti kita kena mengalah.

Ok, aku nak keluar. Doakan aku berjaya 'menggarangkan' diri.
Insyallah nanti aku akan buat entry pasal satu persoalan yang reader aku mintak aku bincangkan. Cewah, macam Forum Perdana.

Adios.