walk on wings, tread in air: Mana nak? <body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d32934260\x26blogName\x3dwalk+on+wings,+tread+in+air\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_HOSTED\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://www.dianaishak.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://www.dianaishak.com/\x26vt\x3d8062139435797511136', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>



CONTACT ME

aveo757@yahoo.com (personal)

See my complete profile
TRAFFIC
MY READING


Mana nak?
2011-02-21
Aku masuk ofis today (Orang lain hari-hari masuk ofis pun tak kecoh macam aku kan?). Terasa best jugak sesekali masuk ofis, rasa sangat bertenaga dan fokus sekali (nampak nau selama ni tak fokus). Masa nak balik, aku masuk kedai buku jap, ada la 2 orang akak ni tengah selak-selak magazine.

Akak A : Kemain lagi artis skarang kawen, tak doploh ribu, tak sah.

Errr...sape artis yang kawen baru-baru ni ha? Aku tak tau pun?

Akak B : Kata selebritiiiii, memanglah kena puluh-puluh ribu.

Akak A : Anak dara akak dah ada calon?

Akak B : Hmmpphhh. Ada. Tapi semuanya aku tak berkenan.

Masa ni aku dah nak balik tapi macam best jugak kalau aku tunggu lagi seminit dua. Macam best je akak dua ni berbual, ada gaya-gaya menuju ke arah pengumpatan.


Akak A : Kawan belajar ke?

Akak B : Ha'ah.

Akak A : Ha, elokla tu kak. Sama belajar.

Akak B : Perangai sorang-sorang cukup aku tak berkenan. Yang sorang asikla menelifon siang malam. Yang satu lagi tak beradap bawak anak dara orang ke sana-sini naik moto.


Selebihnya aku malas nak dengar.
Sebab akak ni macam darat sangat. Cara bercakap tu macam nak menyalahkan boifren anak dia 100 peratus.

Marah pulak orang bawak anak kau naik moto. Kalau anak kita tak nak naik, tak jadiknyaaaa. Sebab anak kita nak naik la maka 'kehulu-kehilir' itu terjadi. Alah, lagipun what do u expect? Kata student lagi. Dah bagus la tu ada moto. Takkan nak suruh budak tu beli keta kot kak? Agak-agak la kak, mana nak cekau time blaja beli keta? Pakai duit PTPTN?? Besar rahmat dah tu boifren dia ada moto. Dapat cam boifren aku dulu, naik bas je. Berlendir-lendir aku atas bas. Bau aku dengan bau bangla dah naik sebati kalau masuk bas. Kulit dah memang sama. Mujur bapak aku kasi pinjam moto dia. Dapat jugak la aku merasa berpeluk-pelukan atas moto. Kalau tak, sampai ke sudah aku bergesel-gesel dengan bangla atas bas.

Bergayut siang malam tu adelah satu bukti chenta, Kakkkkk. Yang bergayut pun anak kau, bukan kau. Jadi apekah masalahnya? Kira baik la tu ko nampak anak kau siang malam bergayut. Kurang-kurang dia depan mata kau. Mana nak, nampak anak kita bergayut siang malam or lansung tak nampak-nampak anak dari siang bawak ke malam? Pilih.

Macam aku adik-beradik, kitorang bangsa bawak balik boifren/girlfriend kat rumah. Mak Aji yang suruh buat macam tu. Dia kata senang aku nak monitor korang ni, agak-agak kritikal, aku kawenkan je. Sebab tu aku adik-beradik kawen semua ditanggung, sebab kitorang sengaja buat-buat kritikal.

Boifren-boifren aku dulu (wah, macam ramai sangatla boifren kau?) semua jenis yang tido rumah aku. Dah dipelawa tido tu agak-agak la kan. Semalam sudah la, esok sila la balik. Ni takkk. Selagi tak disound, selagi tu la dia bertepek kat rumah. Macam En Wan, sampai makcik-makcik aku halau dia balik sebab lusa nak kawen, hari tu dia leh lepak lagi kat rumah aku. Padahal makpak dia dah datang KL dah siap- siap untuk kawen dia.

So, aku rasa apa yang akak tu 'tak berkenan' sangat dengan boifren-boifren anak dia tu sangatlah tak relevan. Budak tu keluar kau marah, budak tu dok rumah bergayut siang malam kau marah. Kot ye pun anak ko harga 30 ribu...
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

posted by aveo757 @ 9:30 PM  
Newer›  ‹Older

HIGHLIGHT PROMO

SEARCH

MEDIA CHANNELS




POST SANG NILA UTAMA
MY PREVIOUS POST
MY OLDER POST
MY TRAVEL DIARY
TEMPLATE by


BLOGGER