walk on wings, tread in air: Bibik oh Bibik..kenapa ngko blur? <body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d32934260\x26blogName\x3dwalk+on+wings,+tread+in+air\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_HOSTED\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://www.dianaishak.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://www.dianaishak.com/\x26vt\x3d8062139435797511136', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>



CONTACT ME

aveo757@yahoo.com (personal)

See my complete profile
TRAFFIC
MY READING


Bibik oh Bibik..kenapa ngko blur?
2007-01-12

Kes 1


Tuan Tanah : Bik, hari ni masak sup daging sama sambal udang ok?
Bibik Blur : Daging tu mau direbus dulu ke tak?

ko nak rebus apa kejadahnya lagi? Masak sup tu dah memang guna kaedah merebus dan juga mereneh. Meh sini aku rebus daging ko sket test apa rasa.


Kes 2

Tuan Tanah : Bik, siapa yang ajar bibik sidai baju macam ni?
Bibik Blur : Kenapa Kak? Tak boleh ke? (sambil buat muka blur)

memula dia sidai comforter, atas comforter dia hempapkan pulak ngan seluar laki aku, atas seluar tu dia sidai lak kain buruk.
Apa aku nak buat ngan minah blur nih? Perlu ke aku sidai dia pulak atas kain buruk tu?



Kes 3

Tuan Tanah sedang terlentang depan TV channel 40, sambil kaki bersilang, mulut kunyah Cheezel.

Bibik Blur : Kak, bukak filem Indon kak. Cerita sedap.

Oo..nak tengok cerita Indon ye sayang. Bukak la. Buatla macam umah sendiri. Memang aku gajikan ko suruh tolong perabiskan filem Indon ni semua.


Kes 4

Setelah 2 minggu diajar cara-cara menggoreng ikan dan ayam..

Tuan Tanah : Bik, nanti tolong goreng ayam ye, 6 ketul.
Bibik Blur : Digoreng tu dengan garam sama kunyit ke?

Tak, ko lumurkan ayam tu ngan air milo.


Kes 5

Tuan Tanah : Bik, tolong ambikkan bayam dalam fridge. (sambil potong2 cili)
Bibik Blur : Nak dimasak apa ni kak?
Tuan Tanah : Hmm..macam biasa la, tumis, rebus.

Bibik Blur pun dengan konfidennya terus patah2kan bayam tu and terus masukkan dalam periuk.

Tuan Tanah : Eh! Tak basuh dulu ke?
Bibik Blur : Apa mesti dibasuh?

Kepala %$*&T*& kau!!!! Selama ni aku pesan masak sayur ko tak penah basuh ke? Kimek! Bayam tuuuuuuuuuuuuu. (sambil terbayang aku telan telur cacing).


Kes 6

Tuan Tanah bergegas keluar dari keta, masuk balik lam umah.

Bibik Blur : Kenapa kak?
Tuan Tanah : Nak ambik barang tertinggal kat atas.
Bibik Blur : Takpe..takpe...biar bibik ambikkan. (sambil menonong naik. Hoih! Apa yang ko bersemangat sangat ni? Ko tau ke apa benda yang aku nak ambik?)
Tuan Tanah : (Dengan penuh intonasi sarcastic). Jumpa ke Bik?
Bibik Blur : (turun bawah balik) Tak jumpa kak.
Tuan Tanah : Apa benda yang ko carik kat atas tu?
Bibik Blur : Eh, apa ya? (sambil buat2 pikir)


Demikian lah adanya bibik baru saya.
Blur kuasa doploh lapan.
Sekarang saya harus ke klinik untuk ambik ubat penenang.
Atau saya akan bertukar menjadik Mambra secara tidak sengaja.

posted by aveo757 @ 12:42 AM  
Newer›  ‹Older

HIGHLIGHT PROMO

SEARCH

MEDIA CHANNELS




POST SANG NILA UTAMA
MY PREVIOUS POST
MY OLDER POST
MY TRAVEL DIARY
TEMPLATE by

Free Blogger Templates

BLOGGER