walk on wings, tread in air: Budak masam <body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d32934260\x26blogName\x3dwalk+on+wings,+tread+in+air\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_HOSTED\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://www.dianaishak.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://www.dianaishak.com/\x26vt\x3d8062139435797511136', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>



CONTACT ME

aveo757@yahoo.com (personal)

See my complete profile
TRAFFIC
MY READING


Budak masam
2010-10-28






Redza : Mama taknak balik ke?

Aku : Mama nak balik, tapi kalau mama balik, siapa nak jaga baby?

Redza : Abis, saper nak jaga Ija? Papa asik work aje.

(Oh! Sedih gila aku dengar. Anak aku kan drama sikit..)

Aku : Nanti mama cakap kat papa jangan asik work aje, ok?

Redza : Ija penat kat rumah.

Aku : Penat kenapa?

Redza : Ija pegi mengaji kan, kena mandi sendiri.

Aku : Ala, sian anak mama. Nanti mama dah balik, mama mandikan Ija macam dulu ok?

Redza : Ija berak pun basuh sendiri.

Aku : Iaj dah pandai basuh bontot sendiri????

Redza : Ha'ah. Papa suruh. Papa taknak basuhkan bontot Ija.

(Laki aku ni penggeli sikit. Memang dari dulu bab basuh berak anak memang takde la ko nak nampak dia kedepan. Apetah lagi kalau aku sakit sok. Konfemdia taknak basuh bontot aku. Raba bontot aku, mungkin dia nak).

Aku : Abang ni...sian dia. Basuhkan je la.

En Wan : Biar dia blaja. Esok nak masuk darjah satu siapa nak basuhkan?

Aku : Ija basuh sendiri eh? Nanti mama balik, mama basuhkan.

Redza : Ija penat nask basuh bontot Ija. Tangan Ija tak sampai.

En Wan : Kalau taknak basuh bontot, jangan berak!


Lusa, aku call rumah...


Ija : Ma, Ija sakit perut. Ija nak berak.

Mama : Pergi la. Kenapa?

Ija : Papa taknak basuh. Ija tanya Papa boleh tak basuhkan bontot Ija, Papa kata taknak.


Sedih gila aku tengok nasib anak aku.
Tu cara-cara duduk dengan bapak kandung.
Kalau duduk dengan bapak tiri sok macamana?

















..tetiba je boleh terpikir nak bagi Ija bapak tiri. Choi!

posted by aveo757 @ 11:26 AM  
Newer›  ‹Older

HIGHLIGHT PROMO

SEARCH

MEDIA CHANNELS




POST SANG NILA UTAMA
MY PREVIOUS POST
MY OLDER POST
MY TRAVEL DIARY
TEMPLATE by


BLOGGER